Jaunu produktu, uzņēmumu un komandu vadīšana ar Agile, izmantojot digitālos rīkus
Kursa saturs:
1. Ievads Agile pamatos
- Kāpēc inovāciju radīšanai piemērotākā metode ir Agile.
- Agile pamatprincipi (Agile Manifesto).
- Kā Agile ļauj sasniegt lielāku vērtību ar mazāk ieguldītiem resursiem.
- Agile pielietojums dažādās uzņēmumu darbības jomās un nozarēs.
- Dažādu Agile metodoloģiju atšķirības un paredzētais pielietojums.
- Slack komunikācijas rīks.
- Notion komandu darba pārvaldības rīks.
2. Scrum - metode jaunas vērtības un produktu radīšanai
- Scrum svarīgākie pamatprincipi.
- Komandas lomas un to savstarpējā sadarbība.
- Scrum procesa secība un katra soļa nozīme.
- Savstarpējās vienošanās un informācijas nodošanas formas.
- Mērījumu veikšana un komandas efektivitātes uzlabošana Scrum metodē.
- JIRA komandu darba pārvaldības rīks darbam ar Scrum.
- Sunsama laika plānošanas rīks komandām.
3. Kanban - metode operatīva vai regulāri mainīga darba pārvaldīšanai
- Kanban metodes pamata principi.
- Kanban darba plūsmas vizualizācija.
- Mērījumu veikšana un komandas efektivitātes uzlabošana Kanban metodē.
- JIRA rīks darbam ar Kanban.
4. Product Ownership - ievads produktu vadībā ar Agile
- Tirgus izpēte ar mērķi mazināt riskus un liekus ieguldījumus.
- Lietotāja vajadzību noteikšana un personas apraksta izveide.
- Produkta plānošanas līmeņi un to vizualizācija.
- Lietotāju stāstu pareiza rakstīšana.
- Produkta attīstība, nosakot un pārvaldot pareizas prioritātes.
- Ievads rezultātu mērīšanā un atgriezeniskās saites ievākšanā.
- Sketch/Invision - rīki produktu prototipēšanai.
- Zeplin - rīks komunikācijai starp produkta dizainu un izstrādātājiem.
5. Dizaina domāšana inovāciju radīšanai
- Dizaina domāšana kā inovāciju radīšanas metode, domāšanas pieeja un organizācijas darbības veids.
- Atdeve no produkta vai pakalpojuma “radīšanas kopā ar lietotāju”.
- Veiksmīgs dizaina domāšanas process - 5 galvenie soļi.
- Metodes un instrumenti risināmo problēmjautājumu un lietotāju izpētei un izpratnei – praktiska to izmēģināšana un padomi to efektīvai pielietošanai.
- Produkta vai pakalpojuma lietotāja pieredzes kartēšana: esošā vs vēlamā situācija.
- Praksē pārbaudītas ideju radīšanas metodes un labāko ideju atlases principi.
- Labāko ideju testēšana – eksperimentu un prototipu īstenošana.
- Kas jādara, lai idejas ieviestu praksē.
- Miro prāta karšu (mindmap) un ideju vizualizācijas rīks.
6. Liela izmēra Agile
- Projektu vadīšana ar vairākām komandām, izmantojot Agile.
- Liela izmēra Agile galvenās metodoloģijas.
- LeSS metodes procesa secība.
Noslēguma pārbaudījums
Nodarbības klātienē 52 stundas, neklātienē 108 stundas, pārbaudījums 4 stundas.
Neklātienes mācību materiāls, uzdevumi un saziņa ar izglītojamiem, grupu darbs, zināšanu un izpildīto darbu vērtēšana un uzskaite Moodle vidē https://pic.turiba.lv
Pasniedzēji
Rīgā: Toms Rusovs, Bc.sc.soc.
Ilze Saleniece, Mg. Sc.; Mg. Sc. Edu; Mg. Sc. Com